Julia Stuut is 25 jaar en komt uit Arnhem. Na haar opleiding Facility Management aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen is zij in 2020 aan het werk gegaan bij Coppa. Julia is werkzaam als inkoop consultant binnen het team Sociaal Domein en Juridisch. In dit interview vertelt Julia meer over de start en haar werkzaamheden bij Coppa.
Hoe heb jij de start bij Coppa ervaren?
Inkoopconsultant bij Coppa is Julia haar eerste ‘echte’ baan. “Toen ik bij Coppa startte, was Corona alleen nog maar een drankje en kon ik gelukkig op ons kantoor in Apeldoorn ingewerkt worden. Dat was erg fijn. Zo kreeg ik de mogelijkheid om veel collega’s te ontmoeten en voelde ik mij erg welkom. Iedereen die bij Coppa komt werken, krijgt dezelfde basistrainingen, zodat iedereen over dezelfde basiskennis beschikt. Deze trainingen zijn leerzaam en gezellig en je leert hier nieuwe collega’s kennen. Ik ben gestart met het inwerktraject binnen het Kenniscentrum Overheid en voordat ik het wist, mocht ik zelf een aanbesteding publiceren. Dat vond ik erg spannend, maar door de goede begeleiding vanuit de collega’s werd deze spanning al snel weggenomen. Ik mocht vaak zelfstandig aan de slag, waardoor ik het aanbestedingsproces onder de knie kon krijgen.”
Het Kenniscentrum Overheid van Coppa bestaat uit een aantal vaste medewerkers en is dé plek waar junioren binnen de overheid starten en opgeleid worden. “Vanuit het Kenniscentrum ondersteunen wij onze inkoopconsultants op locatie. Wij zorgen voor de publicatie van de aanbestedingen, voeren de laatste controles uit op de aanbestedingsdocumenten en beheren het aanbestedingsplatform. Door deze extra controle borgen wij de kwaliteit van onze aanbestedingen. Ook is dit een mooie manier om met verschillende vormen van aanbestedingen en de verschillende domeinen kennis te maken. De aanbestedingen die bij het Kenniscentrum tegenkomt, kunnen verschillen van Bedrijfskleding tot Onkruidbeheersing en Ingenieursdiensten.”
Wat zijn jouw werkzaamheden bij Coppa?
Julia is na haar opleiding op het Kenniscentrum Overheid doorgegroeid naar inkoopconsultant binnen het team Sociaal Domein en Juridisch. “Mijn werkzaamheden zijn heel verschillend en sterk afhankelijk van de opdracht. Op dit moment voer ik voor verschillende opdrachtgevers aanbestedingen binnen het Sociaal Domein uit. Hierbij kun je denken aan Huishoudelijke Ondersteuning, Wmo en Jeugdhulp. Ik begeleid als inkoopconsultant het aanbestedingsproces, stel de aanbestedingsdocumenten op en beheer het contact met de partijen via het gekozen aanbestedingsplatform. De aanbestedingen binnen het Sociaal Domein zijn vaak complex en uitdagend. Dat maakt waarom ik voor dit domein heb gekozen.”
Bij Coppa kun je ook als interim inkoper bij een opdrachtgever worden ingezet. Zo is Julia inkoper Sociaal Domein bij een regio van acht gemeenten. “Hier ben ik werkzaam binnen het regionale contractmanagementteam. Ik ondersteun hier bij enkele aanbestedingen, beantwoord inkoop-gerelateerde vragen vanuit de gemeenten, verwerk contractmutaties op verzoek van contractmanagers en onderhoud het contact met de zorgaanbieders.”
Wat vind je het leukste aan het werken bij Coppa?
Het leukste aan het werken bij Coppa vindt Julia de variatie. “De veelzijdigheid van mijn werkzaamheden vind ik erg leuk. Het werk is enorm afwisselend. Het ene moment ben ik gunningscriteria aan het opstellen voor een Wmo aanbesteding met een gemeente in Groningen en het volgende moment ben ik de inschrijvingen van welzijnswerkorganisaties aan het beoordelen voor een gemeente in Limburg.” Bij Coppa is geen dag hetzelfde en krijg je veel vrijheid om je werk in te delen. “Ik vind het fijn dat ik mijn eigen week kan indelen, zo kun je werken op een manier die goed is voor jou en voor je opdrachtgever. Ik werk thuis wanneer ik meters moet maken en op kantoor of bij de klant wanneer ik met mijn collega’s wil sparren.”
Ook zijn de evenementen van Coppa een leuke toevoeging aan het werk. “We zijn in september met het hele bedrijf een weekend naar Parijs geweest. Hier heb ik mijn collega’s nog beter leren kennen, dat maakt het makkelijker om met elkaar samen te werken.” Daarnaast organiseert Coppa één keer per zes weken een Academydag. “De Academydagen zijn leerzaam én gezellig. Op deze dagen komen we met het hele bedrijf samen, om kennis te delen en elkaar beter te leren kennen. Uiteraard sluiten we deze dag af met een gezellige borrel.”
Ben je net zoals Julia geïnteresseerd in een dynamische baan? Klik hier voor meer informatie over de actuele vacatures binnen Coppa.