Jesse Linneweever is contractmanager binnen het sociaal domein. Binnen gemeenten en zorgregio’s is Jesse de verbindende schakel tussen beleid, toegang en zorgaanbieders. Zo ontstaat een mooie samenwerking, waarbij de gemaakte afspraken uit het contract van beide kanten worden nageleefd. Een uitdagende functie waarin hij zijn ambities kan waarmaken en écht verschil kan maken. We stelden Jesse drie vragen over zijn werk.
Wat maakt jouw functie zo uitdagend?
Als contractmanager binnen het sociaal domein werk ik mee aan maatschappelijke vraagstukken die er écht toe doen. Dat doe ik bij publieke organisaties zoals gemeenten, provincies of regionale samenwerkingsverbanden. Ik schakel dagelijks tussen verschillende niveaus, zowel met interne als met externe stakeholders. Van voortgangsgesprekken met directie van zorgaanbieders over de te behalen doelen- tot het adviseren over de uitkomsten aan betrokken beleidsadviseurs, wethouders en het college. Vaak heb ik hierin een sturende rol, waarbij ik bepaal wanneer opschaling nodig is. Dat maakt het werk zowel operationeel als strategisch. Door mijn ervaring bij verschillende gemeenten breng ik steeds nieuwe kennis mee. Ik geef advies over bedrijfsprocessen, begeleid projecten die te maken hebben met contractmanagement en inkoop, en leid binnen Coppa én bij opdrachtgevers nieuwe collega’s op. Dat maakt mijn werk afwisselend en waardevol.
Contractmanagement heeft soms een stoffig imago, maar binnen het sociaal domein draait het om mensen en maatschappelijke impact. Gemeenten en zorgaanbieders hebben één gezamenlijk doel: het beste voor de inwoner. Als je in die samenwerking investeert, is er veel mogelijk. Ik merk dat ik daarin echt verschil kan maken. De politieke gevoeligheid maakt het werk behoorlijk uitdagend. Naast het geven van advies over gevoelige onderwerpen, voer ik die ook zelf uit. Zo moest ik eens opkomen voor de belangen en rechten van een zorgaanbieder. Spannend om te doen, maar als het bijdraagt aan een beter resultaat, geeft dat veel voldoening. Als contractmanager ben je een essentiële schakel in het besluitvormingsproces en kun je écht impact maken—zolang je binnen de gestelde kaders blijft.
Waarom is werken bij Coppa zo leuk?
Toen ik 3,5 jaar geleden begon bij Coppa was het nog een kleinere organisatie. Wat me meteen opviel, was de behulpzaamheid van álle collega’s en de platte structuur. Ik kwam binnen met weinig ervaring en voelde me toch direct serieus genomen. Ook vond ik het bijzonder dat Coppa bewust kiest voor kwaliteit boven kwantiteit: liever minder opdrachten aannemen en die met volle aandacht en vakmanschap uitvoeren. Een mooi streven, dat niet alleen prettig is voor de opdrachtgever, maar óók voor ons als medewerkers. Ondanks de groei naar meer dan 120 collega’s is die cultuur hetzelfde gebleven. Iedereen is ambitieus en dat werkt aanstekelijk. Daarnaast werk ik met veel leeftijdsgenoten, wat het samenwerken makkelijk maakt én zorgt voor verbinding buiten het werk om. De band met collega’s bij Coppa kan echt als vriendschap voelen.
Waar ben jij het meest trots op?
Na mijn eerste jaar leek het erop dat ik afscheid zou nemen van Coppa. Ik werkte tijdens de coronaperiode als accountmanager. Een rol die niet goed bij mij paste, mede omdat ik niet naar de opdrachtgever kon en zo mijn sociale competenties niet kon inzetten. Samen met mijn leidinggevende en de directie heb ik gekeken naar een rol die wél bij mijn kwaliteiten en ambities past. Dat heeft geleid tot waar ik nu sta, en daar ben ik trots op en dankbaar voor. Ik hoop via mijn werk binnen het sociaal domein bij te dragen aan betere (jeugd)zorg in Nederland. Er is nog veel te ontwikkelen, maar ik ben blij dat ik daar een actieve rol in mag
Spreekt de functie van Jesse je aan en wil je hier meer over weten? Klik hier voor meer informatie over deze en andere actuele vacatures binnen Coppa.