Onderzoek
Voor het inventariseren van de huidige situatie is een spend-analyse uitgevoerd en zijn eerder vastgestelde uitgangspunten getoetst. Hierbij is ook de gewenste situatie in kaart gebracht. Door het gesprek aan te gaan met meerdere stakeholders binnen de gemeente is er draagvlak gecreëerd voor concrete verbetervoorstellen en de wijze waarop contractmanagement het beste ingericht kan worden.
Implementatie
Gedurende de uitvoering van de opdracht is het project geleidelijk overgegaan van kwartiermaker contractmanager naar de daadwerkelijk uitvoering van contractmanagement. Naast het implementeren van het gewenste contractmanagementsysteem (CMS) is er een handboek opgesteld waarin uitgangspunten en werkwijzen voor de uitvoering van contractmanagement zijn beschreven. Daarnaast heeft Coppa aangegeven welke concrete stappen gezet moeten worden om het gewenste volwassenheidsniveau te bereiken.
Uitstekende begeleiding
Alekos Ikonomou, adviseur inkoop en contractmanagement Sociaal Domein bij Gemeente Meppel, is erg tevreden over de uitvoering van de opdracht: “Coppa heeft het implementatieproces van een nieuw contract- en leveranciersmanagementsysteem uitstekend begeleid. De consultants waren betrokken en gingen nauwkeurig te werk, hadden kennis van zaken en konden goed meedenken over de inrichting van het systeem.”
Op de foto (van links naar rechts): Geert Lubbers, Job de Bos en Alekos Ikonomou.