Over Coppa

Coppa is dé inkoopprovider en autoriteit op het gebied van inkoop in de zorg en overheid. Met ons team van ruim 80 professionals vergroten we inkoopkracht, verbeteren inkoop, begeleiden Europese aanbestedingen en purchase-to-pay-processen in jouw organisatie.

Bekijk team

Kennis vormt de kern van onze dienstverlening en het neerzetten van heldere en aantoonbare resultaten is onze drijfveer. Door onze cultuur waarin plezier, ambitie en professionaliteit hoog in het vaandel staan, streven we zowel voor onszelf als onze opdrachtgevers het maximale rendement na.

Kernwaarden

  • Wij stellen de klant centraal
  • Wij nemen en tonen verantwoordelijkheid
  • Wij willen negens scoren
  • Wij vergroten onze individuele prestaties door samenwerking
  • Wij streven naar een ideale work-life-balance

Historie

Met ruim 20 jaar ervaring in de zorg (Coppa) en overheid (CBP) zijn wij één van de oudste inkoopadviesorganisaties, maar grappig genoeg worden we ervaren als één van de meest jonge en innovatieve.
Coppa werd in 1997 opgericht door Bas Bouwman en in 2008 sloten Jeroen Meijer en Paul Gelderman toe tot de directie. Tot op de dag van vandaag wordt Coppa geleid door deze drie partners.

Meer over onze partners

HVO-Querido was in 2012 de eerste klant die haar inkoop uitbesteedde aan Coppa en de jaren erop volgden er meer zorginstellingen en ziekenhuizen die Coppa inschakelde voor diverse inkoopvraagstukken. Per 1 januari 2017 nam Coppa het inkoopadviesbureau CBP over en gaat Combined Business Power sinds dat moment verder onder de noemer Coppa CBP.

Met de overname van CBP beschikken wij over veel kennis binnen de publieke sector. CBP heeft jarenlange ervaring in het begeleiden van Europese aanbestedingsprocedures bij gemeenten, waterschappen en veiligheidsregio's en biedt ondersteuning bij het opstellen van planningen, programma's van eisen en aanbestedingsdocumenten.