Inkoopcollectief Kantoorartikelen: óók die groene pen

Toegevoegd op | Door Coppa

Naast het Inkoopcollectief Energie heeft COPPA nu ook een inkoopcollectief voor kantoorartikelen. Het collectief is ontstaan vanuit de groeiende behoefte van organisaties -groot of (juist) klein - om flexibel te kunnen inkopen in plaats van vast te zitten aan een bepaald type assortiment. 

Flexibele aanpak in plaats van kernassortiment

Contractueel hebben organisaties vaak te maken met een kernassortiment, waarin bijvoorbeeld wel die blauwe en rode pennen zitten, maar niet die groene. Alle producten die niet in het betreffende assortiment zitten hebben een hogere prijs en dat komt organisaties uiteindelijk duur te staan. Als er echter geen kernassortiment wordt samengesteld, vallen de kortingspercentages lager uit. Deze keuze is vaak lastig voor organisaties omdat op papier een kernassortiment goedkoper is terwijl in de praktijk de uitkomst niet te voorspellen is.

Profiteren van volume

Dat kan anders, namelijk flexibeler en met een hoger kortingspercentage op het randassortiment dankzij het inkoopcollectief van COPPA. Door volume te bundelen kan COPPA voor organisaties een overeenkomst aanbieden met de kortingspercentages van een kernassortiment, geldend voor alle artikelen. Dus niet kiezen, maar delen!

Loopt het contract van jouw organisatie komend jaar af? Laat dan vrijblijvend toetsen wat het collectief voor jouw organisatie kan betekenen. Bemiddeling is gratis en vrijblijvend en je weet globaal wat je kunt besparen.

Neem hiervoor contact op met Willem Hoek, Business Consultant via willem.hoek@coppa.nl of 06 19 47 02 48.