/
/
Multi-channel inkoop voor een goedwerkend P2P-systeem

Multi-channel inkoop voor een goedwerkend P2P-systeem

Als de bestelworkflow van een productgroep niet volledig aansluit op de dagelijkse werkzaamheden rondom het primaire proces, treden er al snel problemen op. Denk bijvoorbeeld aan het te laat leveren van producten. Onze oplossing? Multi-channel inkoop. In dit artikel leggen wij uit waarom.

Probleem

De voedingsmiddelen voor een woongroep van een zorginstelling worden op tijd besteld, maar zijn te laat geleverd. Hoe dit komt? De bestelling bleek te laat te zijn goedgekeurd. Of: een pakket wordt bij de receptie afgeleverd in plaats van bij de goederenontvangst. Hierdoor weet de goederenontvangst niet dat het pakket al in huis is. Het gevolg? De factuur wordt niet betaald. Zo kunnen we nog veel meer praktische problemen opnoemen waarbij de bestelworkflow van een productgroep niet goed aansluit op de dagelijkse werkzaamheden. En daar hebben wij een oplossing voor: multi-channel inkoop.

Multi-channel inkoop

Maar wat is multi-channel inkoop eigenlijk? Multi-channel inkoop zorgt ervoor dat de gebruikers de juiste workflow gebruiken die past bij het primaire proces. Dit betekent dat de achterkant van het P2P-systeem zodanig is ingericht, dat het voor de besteller lijkt op een standaard bestelproces. Het is echter per situatie afgestemd op de productiegroep en/of type aanvraag, zonder dat de gebruiker dit in de gaten heeft. Zo wordt bijvoorbeeld computerapparatuur alleen nog maar door de afdeling ICT besteld, of hoeven bestellingen van voedingsproducten en attenties tot een bepaald bedrag niet meer goedgekeurd te worden, waardoor het product tijdig wordt geleverd.

Voordelen

Het grote voordeel is dus dat de bestelworkflows door multi-channel inkoop naadloos aansluiten op het primaire proces, waardoor je mogelijke problemen in het bestelproces voorkomt. Maar door multi-channel inkoop dwing je ook betrokkenheid van belangrijke betrokkenen af. Bovendien ben je als organisatie volledig in control, omdat je hiermee voorkomt dat veel processen buiten het P2P-proces om plaatsvinden.

Ben je na het lezen van dit artikel benieuwd welke mogelijkheden van multi-channel inkoop voor jouw organisatie interessant kunnen zijn? Neem dan contact op met Ursula Wegmann, via ursula.wegmann@coppa.nl.

Wil je daarnaast ook weten welke voordelen een geautomatiseerd P2P-proces überhaupt voor jouw organisatie kan opleveren, bekijk dan ook de insight Automatiseren van het P2P-proces.

Meer insights

Inkoopsystemen

Gebruiks­vriendelijkheid van S2P-systemen in de zorg

Werken met ISPnext

Automatiseren van het P2P-proces

Onderzoek P2P-proces Nederlandse gemeenten

De ins en outs van een P2P-inkoopproces

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.