/
/
De ins en outs van een P2P-inkoopproces

De ins en outs van een P2P-inkoopproces

Bij organisaties waar het inkoopproces decentraal is ingericht, zien we als inkoopadviseurs vaak dat men moeite heeft om grip op inkoopuitgaven te krijgen. Ook kan het inkoopproces vaak veel efficiënter ingericht worden. Medewerkers van verschillende afdelingen kopen zelfstandig producten en diensten bij niet-gecontracteerde leveranciers in of plaatsen bestellingen telefonisch of per e-mail.

Hierdoor worden bestellingen niet goed geregistreerd en is het onduidelijk welke factuur bij welke bestelling hoort. En één van de gevolgen is dat er onvoldoende van de gemaakte prijsafspraken met de leverancier wordt geprofiteerd.

Het optimaliseren en efficiënter inrichten van het inkoopproces is voor veel zorginstellingen en overheidsinstanties dan ook een onderwerp dat hoog op de agenda staat. Het is voor deze organisaties vaak de aanleiding om hun inkoop aan Coppa uit te besteden.

Om het inkoopproces efficiënter in te richten en meer grip te krijgen op inkoopuitgaven, kiezen we als oplossing om Purchase-to-Pay (P2P) in een organisatie te implementeren en het P2P-proces te automatiseren.

Meer insights

Inkoopsystemen

Gebruiks­vriendelijkheid van S2P-systemen in de zorg

Werken met ISPnext

Automatiseren van het P2P-proces

Multi-channel inkoop voor een goedwerkend P2P-systeem

Onderzoek P2P-proces Nederlandse gemeenten

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.