/
/
Automatiseren van het P2P-proces

Automatiseren van het P2P-proces

Het begrip P2P is een term die vaak wordt gebruikt in de wereld van inkoop, maar waar staat het nou eigenlijk voor en wat houdt het in? P2P staat voor Purchase-to-Pay, ofwel het proces van bestellen tot betalen. Het P2P-proces is een belangrijk onderdeel van het operationele inkoopproces en komt in elke organisatie voor.

Hoe werkt het? Medewerkers van een organisatie plaatsen een bestelling bij een leverancier. Dat kan via mail, telefoon of een P2P-systeem. De producten of diensten worden geleverd en de leverancier verstuurt vervolgens de factuur, die door de organisatie betaald wordt. In deze insight gaan Ursula Wegmann en Ellen ten Kate in op het digitaliseren en automatiseren van het P2P-proces en welke voordelen dit voor jouw organisatie kan opleveren. 

Senior business consultant
Inkoopsystemen
Inkoopadvies

Meer insights

Inkoopsystemen

Gebruiksvriendelijkheid van S2P-systemen in de zorg

Werken met ISPnext

Multi-channel inkoop voor een goedwerkend P2P-systeem

Onderzoek P2P-proces Nederlandse gemeenten

De ins en outs van een P2P-inkoopproces

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en het gebruik van de website geanonimiseerd te analyseren.