Inkooptool (Overheid)

Veel van onze overheidsklanten staan voor de uitdaging om ervoor te zorgen dat de hele organisatie voldoet aan de verplichtingen die voortvloeien uit de Aanbestedingswet. Hoe zorg je ervoor dat inkopers op de juiste wijze hun keuze voor een aanbestedingsprocedure of uitgenodigde leveranciers motiveren? Hoe ga je om met het toenemende belang van transparant inkopen en aanbesteden? En hoe behoud je centraal overzicht? De inkooptool van COPPA CBP voor overheidsinstanties helpt je bij deze uitdagingen.

De inkooptool is het ideale hulpmiddel om organisaties op een doelmatige, rechtmatige en transparante manier in te laten kopen. We lichten twee belangrijke modules uit: 

1. Zelf inkopen

De module ‘Zelf inkopen’ is in het bijzonder geschikt voor organisaties met een decentrale inkoopfunctie. Met deze tool kunnen medewerkers zich namelijk zelf voorzien in hun inkoopbehoefte. De inkooptool leidt medewerkers stap voor stap door de juiste inkoopprocedure en houdt rekening met het inkoopbeleid en de Aanbestedingswet. 

Bij iedere stap krijgt de gebruiker uitleg en beschikking over de juiste standaarddocumenten. 

Alle lopende, geplande en afgeronde aanbestedingen kunnen worden vastgelegd in een aanbestedingsregister, zodat gemaakte keuzes altijd inzichtelijk zijn.

2. Leveranciersselectie

Met de Notaris kun je op een eenvoudige, transparante en juridisch verantwoorde manier een leveranciersselectie uitvoeren. Voer je leveranciersbestand in in de inkooptool, pas de gewenste voorkeursinstellingen toe en de Notaris selecteert vervolgens door middel van loting leveranciers uit jouw leveranciersbestand.

Hulp nodig?

Wanneer tijdens een inkooptraject hulp of advies nodig is, kan de gebruiker direct om hulp vragen bij onze Helpdesk. Klik op ‘Hulp bij inkopen’ om contact op te nemen met een eigen inkoopadviseur of met de COPPA CBP Helpdesk.  

Waarom de inkooptool?

  • Uitermate geschikt voor samenwerkingsverbanden die gebruik willen maken van één gezamenlijk inkoopplatform
  • Correctie toepassing van de aanbestedingsrichtlijnen
  • Transparante leveranciersselectie
  • Altijd up-to-date inzicht in aanbestedingen & inkoop
  • Ontlasting van de inkoopadviseur
  • Volledig webbased: overal en altijd beschikbaar
  • Uitgebreide helpdesk voor hulp & advies

Door gebruik te maken van onze inkooptool voor overheidsinstanties ben je meer in control en krijg je grip op de veranderingen die van invloed zijn op inkopen en aanbesteden binnen jouw organisatie. De inkooptool draagt bij aan de doelstelling om op een doelmatige, rechtmatige en transparante manier in te kopen.

Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden en voordelen van onze inkooptool? Neem contact met ons op om vrijblijvend meer informatie te ontvangen over onze inkooptool.

Neem contact op