Contractmanager Sociaal Domein

„Ben jij sociaal, proactief, analytisch en weet jij goed te bewegen in een politiek bestuurlijke organisatie? Heb je al ervaring als Inkoopadviseur maar wil je een stap verder zetten in de richting van contractmanagement? Óf ben je al een ervaren contractmanager maar zou je je graag willen verdiepen in contractmanagement binnen het sociaal domein?“

Contractmanager Sociaal Domein
2018-06-28 16:37:00
EUR
Marktconform
MONTH
https://schema.org/Organization
Apeldoorn
Gelderland
Roggestraat
7311CE
Combined Business Power B.V.
2019-06-28 16:37:00
FULL_TIME

Over de functie

Als Contractmanager Sociaal Domein ben je verantwoordelijk voor het contractmanagement bij onze opdrachtgevers (zowel projectmatig als voor één vaste opdrachtgever), en dan specifiek binnen het sociaal domein. Het sociaal domein is heel dynamisch. Zo ook het contractmanagement, want, als de contracten niet op orde zijn, ontstaan er voortgangsrisico’s.

Voor het uitvoeren van goed contractmanagement zijn een aantal onderdelen noodzakelijk om op te sturen en ook om bij te betrekken in het besluitvormingsproces. Dit zijn beleid & processen, mensen & systemen en dan niet onbelangrijk: de zorgcontracten zelf. Jij vervult die verbindende rol tussen de beleidsadviseurs en inkoopadviseurs en je bent het eerste aanspreekpunt m.b.t. de uitvoering. Je hebt hierbij een signalerende rol als ingekochte producten niet meer voldoen of wanneer iets ontbreekt. Daarnaast vallen onder jouw verantwoordelijkheid het aangaan van nieuwe contracten op het sociale domein.

Jij bent verantwoordelijk voor het organiseren en opleveren van de zorgdiensten die nodig is voor de gemeente. Je hebt een signalerende rol in het tijdig bijsturen op kwaliteit & financiën in de lopende contracten, en ook bij de toekomstige inkoop van producten/diensten. Daaruit voortvloeiend doe je voorstellen voor het eventueel aanpassen van het beleid indien wenselijk.

Afwijkingen, onvolkomenheden, het niet nakomen van afspraken etc.: jíj zorgt voor continue afstemming met de accounthouder en weet wanneer je moet escaleren.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het monitoren, evalueren en optimaliseren van de afspraken binnen de inkoop- & subsidiecontracten bij onze gemeentelijke opdrachtgevers.
  • Met jouw ervaring op het gebied van contractbeheer en -management, weet jij de uitnutting en resultaten uitstekend te borgen & te monitoren, zelfs zodanig dat deze kunnen worden gebruikt als input voor weer nieuwe aanbestedingen.
  • Jij bent de contractmanager die de diverse contractpartijen moeiteloos naar het gewenste resultaat weet te begeleiden. Daarbij hou je de inhoud, het financiële plaatje en de kwaliteit goed in de gaten 
  • Niet alle gemeentes hebben een goede contractmanagement, jij signaleert knelpunten, brengt daarover advies uit en kan indien nodig verbeteringen ook goed implementeren. Het overdragen en kennis delen gaat jou van nature goed af. 
  • Ook lever je een bijdrage aan de behoeftespecificatie en het programma van eisen voor toekomstige aanbestedingen.
     

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO- of WO-opleiding
  • Vanaf 3 jaar relevante ervaring, inkoop of contractbeheer bvk binnen overheid 
  • Het sociaal domein kent gangbare inkoopprocedures, deze ken jij al (een beetje) of daar wil je je graag in verdiepen.
  • Je bent organisatiesensitief en met jouw sociale vaardigheden weet jij uitstekend om te gaan met verschillende belanghebbenden zoals wethouders, managers en beleidsmedewerkers.
  • Jij werkt zowel zelfstandig als graag in teamverband. Van elkaar leren en kennis overdragen is voor jou vanzelfsprekend.
     

Ons aanbod

Doordat steeds meer organisaties het belang inzien van inkoop, wordt een steeds groter beroep gedaan op de inkoopafdeling. Inkoop-gerelateerde besluiten worden dan ook steeds ingewikkelder. 

COPPA is hét inkoopadviesbureau binnen de zorg en overheid. Met ruim 80 professionals werken wij dagelijks aan betere en betaalbare zorg en doel- en rechtmatigheid in het publieke domein. Van inkoop en Europees aanbesteden tot professionalisering en uitbesteding. Duurzaamheid, circulariteit en Maatschappelijk Verantwoord Inkopen zijn verweven in onze dienstverlening. Door onze cultuur waarin plezier, ambitie en professionaliteit hoog in het vaandel staan, streven we zowel voor onszelf als onze opdrachtgevers het maximale rendement na. Sociale interactie tussen collega’s vinden wij belangrijk. Jaarlijks organiseren wij daarom diners, bbq’s en andere (team)uitjes én gaan we eenmaal per jaar op citytrip met de hele organisatie.

Arbeidsvoorwaarden

Bij COPPA staat werkplezier voorop. Om dat mogelijk te maken biedt COPPA jou de vrijheid en ruimte om projecten op te pakken waar je energie van krijgt en die je mag uitvoeren op jouw manier. Waar een goede balans tussen werk en privé belangrijk is en waar successen gevierd worden.

We gaan samen voor kwaliteit en willen écht waarde toevoegen bij onze klanten en medewerkers. Dat kunnen we alleen maar waarmaken met de kennis, expertise en het gedrag van onze medewerkers. We bieden voor iedereen leer- en ontwikkeltrajecten waarmee je het beste uit jezelf kan halen, je continu ontwikkeld, geprikkeld wordt en uitgedaagd blijft. Daarnaast organiseren we maandelijks een academy-dag waar collega’s en externe sprekers kennisdelen.

Vanzelfsprekend bieden wij je een goede beloning, afhankelijk van je achtergrond & ervaring. Ook bieden wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een 50/50 pensioenvergoeding, 25 vakantiedagen, een laptop & een telefoon. Daarnaast bieden wij je een leaseauto & een OV-businesskaart (jij kiest voor het reizen dat op dat moment het beste past).  

Meer weten?

Voor meer informatie over de functie kun je terecht bij Niels van Ophem via 06 33 08 74 35. Voor vragen over het sollicitatieproces kan je contact opnemen met onze recruiter Ninon te Winkel via 085 - 041 00 50 of via werken@coppa.nl. Je sollicitatie met CV en motivatie ontvangen wij graag via onderstaande sollicitatiebutton.

Alle reacties worden vertrouwelijk behandeld.

Solliciteer nu